رایزنی نخست‌وزیر عراق و نبیه بری در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله

نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی با رئیس پارلمان لبنان ضمن تسلیت دوباره شهادت سید حسن نصرالله‌، بر استمرار حمایت‌های عراق از تلاش‌ها برای توقف جنگ و پشتیبانی آن از مقاومت تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق امروز دوشنبه تماس تلفنی با ‌«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان داشت و شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و همراهانش را بار دیگر به لبنان تسلیت گفت.

السودانی یکشنبه نیز در گفتگوی تلفنی با «نجیب میقاتی» همتای لبنانی خود، شهادت نصرالله را تسلیت گفته و بر موضع ثابت کشورش در حمایت از لبنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه رسمی که درباره این گفتگوی تلفنی منتشر شده، آمده است: در این تماس تلفنی دو طرف آخرین تحولات منطقه را بررسی کرده و درباره اقدامات کشورهای عربی و اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شده برای توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و نسل‌کشی که در غزه می‌شود، گفتگو کردند.

السودانی در گفتگو با بری بر حمایت عراق از این تلاش‌ها و هر اقدامی که بتواند جنگ را متوقف کند و به برقراری امنیت و ثبات در منطقه منجر شود، تاکید کرده و بار دیگر گفت که عراق به حمایت خود از ملت عراق در این مقاومت و رنج با تمامی امکانات بشردوستانه و خدماتی که بتواند پیامدهای جنگ و کشتار را رفع کرده و همبستگی مردم آن را در برابر هشدارها و حملات را تقویت کند، ادامه می‌دهد.

نخست وزیر عراق در ادامه نیز تاکید کرد که جامعه جهانی باید نقش انسانی و حقوقی مسوولانه خود در ممانعت از استمرار جنگ را ایفا کند و نهادهای سازمان ملل و کشورهای بزرگ نیز باید به نقش خود در حفاظت از جان ملت‌ها و دفاع از آنها عمل کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس